Anneli är ny VD för Coop Värmland

Anneli Borg Lundgren heter Coop Värmlands nya VD.  Värmlandsbördige Anneli har en gedigen erfarenhet från olika ledande befattningar inom detaljhandeln både inom ICA, Coop och Axfood. Hon har också bl.a. varit VD för Biltema Sweden AB och kommer närmast från en tjänst som regionchef för Hemköp i Göteborg och Småland.

• Vi är glada för att kunna tillföra Annelis gedigna kompetens inom dagligvaruhandeln till föreningen, säger Coop Värmlands styrelseordförande Håkan Thorell. Hon kommer att bli en nyckelspelare för att tillsammans med ledningsgruppen, övriga medarbetare och oss inom styrelsen för att gå vidare i den resultatresa som redan har inletts.

Erfarenhet och kompetens
Anneli Borg Lundgren, som ursprungligen kommer från Edsvalla med rötter från Uggelheden i norra Värmland, började sin bana i en lanthandel, Gustav i Ransby, nära Branäs. Därefter har hon varit både butiksägare, marknadschef och driftsledare inom olika delar och platser inom ICA.  Hon har också hunnit med att vara butikschef inom Coop, regionchef på ÖoB, VD för Biltema Sweden AB och senast regionchef för Hemköp i Göteborg och Småland.

• Coop Värmland har en stark regional förankring, en stark marknadsposition och ett varumärke som engagerar och berör så många värmlänningar. Det känns som att komma hem och jag ser verkligen fram mot mitt nya uppdrag.

Anneli kommer att att börja sin nya tjänst den 6 april och fram till dess fortsätter HR-chef Charlotte Lunås som tf. VD.

• Vi från styrelsen hälsar Anneli välkommen till Coop Värmland och vi ser verkligen fram mot vårt framtida samarbete, avslutar Håkan Thorell.

För ytterligare information; kontakta Anneli Borg Lundgren, tfn; 0702-43 92 74, Coop Värmlands styrelseordförande Håkan Thorell, tfn; 070-576 67 31 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02