Coop Värmland säljer ut varumärket Paolo och skänker behållningen till Värmlands Läns Kvinnojourer

Coop Värmland inleder i morgon onsdag en total utförsäljning av samtliga produkter under varumärket Paolo i landskapets samtliga Coopbutiker. Efter utförsäljningen skänker man värdet från hela varulagret av de aktuella produkterna till Värmlands Läns Kvinnojourer.

Bild; Coop Värmlands VD Tomas Sjölander. (Foto; Coop Värmland, fri användning)

• Redan i helgen beslutade vi att inte beställa fler produkter under varumärket, säger Coop Värmlands VD Tomas Sjölander. Däremot är det fel att kasta bort bra mat och därför kommer vi att sälja ut hela varulagret till inköpspris och skänka hela behållningen av försäljningen till Värmlands Läns Kvinnojourer. Om utförsäljningen går efter planerna kan det handla om hundratusentals kronor.

Pizza, pasta och olja
Utförsäljningen gäller samtliga produkter såsom pizza, pasta och olja och gäller så länge lagret räcker.  Efter utförsäljningen kommer behållningen, via Alla Kvinnors hus i Karlstad, att fördelas till samtliga kvinnojourer i Värmland som finns i Karlstad, Arvika-Eda, Filipstad-Storfors, Hagfors-Munkfors, Sunne, Säffle, Torsby och Årjäng.

• Värmlands Läns Kvinnojourer är en sammanslutning av samtliga ideella kvinno- och tjejjourer i Värmland som alla arbetar mot mäns olika former av våld och övergrepp mot kvinnor, tjejer och barn, säger Gunnel Axelsson, som är ordförande i Värmlands Läns Kvinnojourer.
  • Kvinnojourerna gör ett fantastiskt arbete för utsatta kvinnor över hela Värmland. Det känns därför rätt att sälja ut produkterna på det här sättet och samtidigt stötta deras viktiga arbete, avslutar Tomas Sjölander.

Övriga fakta; Värmlands Läns Kvinnojourer är ideella föreningar som är politiskt och religiöst obundna. Vill du ha kontakt med någon av jourerna så finns våra kontaktuppgifter hos www.roks.se eller www.unizon.se. För dig som är utsatt – ta kontakt – du är inte ensam.

Övrig information; Kontakta gärna Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79, kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02 eller Gunnel Axelsson, ordförande i Värmlands Läns Kvinnojourer, tfn; 070-649 25 40