Coop Värmland söker 200 vikarier. Sommarjobbsmingel på Galleria i Karlstad.

Varje år söker Coop Värmland hundratals sommarvikarier till sina butiker över hela Värmland. Som komplement till sedvanlig annonsering tog man för andra året i rad initiativ till ett sommarjobbsmingel som genomfördes på gallerian Mitt-i-city i Karlstad.

Fredric Grässjö (fr.v.), Hanna Keld, Charlotte Lunås och Tim Runemar pratade sommarjobb hos Coop Värmland med hundratals ungdomar på Mitt-i-citygallerian i Karlstad. (Foto; Coop Värmland, fri användning)

Det var hundratals ungdomar som tog tillfället i akt att direkt på plats träffa representanter från föreningens HR/personalavdelning och andra yngre medarbetare som redan jobbar i föreningen under torsdagseftermiddagen.

– Vi vill underlätta för alla killar och tjejer att söka till oss via en gemensam annonsering på vår hemsida. Genom dagens mingel ville vi också finnas på plats för att svara på frågor om Coop Värmland som arbetsgivare och vilka möjligheter det finns inom handeln, säger Coop Värmlands HR-chef Charlotte Lunås.

Kundbemötande
Coop Värmland söker alltså 200 sommarvikarier till sina butiker över hela Värmland mellan veckorna 25-32. Arbetsuppgifterna blir varierande såsom försäljning, varupåfyllning, varuvård, kassatjänst och inte minst kundkontakter.

– Om man gillar högt tempo, varierande arbetsuppgifter och framförallt tycker det är kul att möta och ta hand om våra kunder tycker jag man ska söka till oss. Våra sommarvikarier brukar också vara en värdefull rekryteringsbas för att hitta de som vill skapa en framtid inom handeln, avslutar Charlotte Lunås.

Ansökningstiden för att söka sommarjobb hos Coop Värmland går ut den 31 januari.

För ytterligare fakta; https://coopvarmland.se/aktuellt/sommarjobba-hos-oss-pa-coop-varmland/

För ytterligare information; kontakta Coop Värmlands HR-chef Charlotte Lunås, tfn; 010-410 81 20 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02