Coop Värmlands hållbarhetssatsning i landsbygden. Coop Koppom byter ut alla kylar och frysar.

Coop Koppom är en av de butiker som Coop Värmland ställt om under den senaste tiden. Så sent som i oktober förra året ställdes butiken om ut- och invändigt. Nu byter man dessutom ut butikens samtliga kylar och frysar till en sort som har en betydligt lägre energiförbrukning och en minimal miljöpåverkan.

Butikschef Ann-Marie Högberg (fr.v.) tillsammans med medarbetarna Karin Persson, Kristina Wargh, Therese Andersson och Kristina Killdén gläds åt nya hållbara kylar och frysar. (Foto Coop Värmland, fri användning)

• Vi strävar efter att jobba hållbart i alla led, säger Coop Värmlands VD Tomas Sjölander. Att byta ut hela kylpaketet i en landsortsbutik i Värmland är ett konkret steg i den riktningen.

Omfattande ombyggnad – butiken stängs i två dagar
Att byta ut samtliga kylar och frysar i en dagligvarubutik är ett omfattande arbete som tar lång tid. För att skynda upp processen kommer man att arbeta mycket intensivt under hela veckan och man räknar med att det hela kommer att vara klart redan på fredag den 17 maj. För att klara av det kommer butiken att hållas tillfälligt stängd i två dagar den 15-16 maj.

• Vi är den enda butiken på orten och vi hoppas därför på förståelse från våra kunder, säger butikschefen Ann-Marie Högberg.
  • Alternativet hade varit en längre och mer utdragen ombyggnad så vi tror detta blir bättre. Men på fredag kommer vi att ha en riktig festdag där vi firar våra nya kylar och frysar, och då är alla hjärtligt välkomna, avslutar Ann-Marie.

Satsningen på nya kylar och frysar i Koppom är ett resultat av Coop Värmlands samarbete med Länsstyrelsen Värmlands landsbygdsprogram.

För ytterligare information; Kontakta butikschef Ann-Marie Högberg, tfn; 072-226 77 86, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02