Coop Värmlands ombyggnadsturné fortsätter. Lilla Coop har slagit upp portarna i Högboda.

Efter årets nyöppningar i Grums, Kristinehamn, Hagfors, Molkom, Forshaga, Torsby, Lesjöfors, Sunnemo, Svanskog och Herrhagen i Karlstad fortsätter Coop Värmland med sin ombyggnadsturné. Idag var turen kommen till den gamla fina bruksorten Högboda, strax utanför Kil, att få en Lilla Coop till samhället.

Butikschefen Roger Arvidsson utanför Lilla Coop Högboda. (Foto; Coop Värmland, fri publicering)

– Butiken betyder så mycket för Högboda, säger butikschefen Roger Arvidsson. Förutom att vi är en viktig social mötesplats ger vi också bygden en betydelsefull service som ombud för Svenska Spel och Systembolaget och tack vare vårt täta samarbete med butiksrådet och byalaget kan vi också erbjuda hemsändning och skjuts fram och tillbaka till butiken för de som behöver det.

Inre och yttre omställning
Lilla Coop Högboda har renodlat sortimentet där man lägger fokus på färskvaror, ekologiska och inte minst lokalt producerade varor. Dessutom har det möblerats om i butiken och ramat in det hela med ny inre och yttre miljö. I samband med dagens premiär byttes också namnet till Lilla Coop – kort och gott.

– Nu har vi förutsättningar på att bli ännu vassare på maten. Jag tror att köptroheten kommer att öka ytterligare så att Högboda kan ha kvar sin butik i många år, menar Roger.

Ledningen för Coop Värmland delar Rogers optimism.

– Jag är övertygad om att satsningen i Högboda kommer att bli lika framgångsrik som på alla andra ställen vi byggt om, avslutar Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

För ytterligare fakta; se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information; Kontakta butikschef Roger Arvidsson, tfn; 072-203 39 10, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02