Coop Värmlands ombyggnadsvåg rullar vidare. Lilla Coop har gjort entré i Svanskog.

Efter årets nyöppningar i Grums, Kristinehamn, Hagfors, Molkom, Forshaga, Torsby, Lesjöfors och Sunnemo fortsätter Coop Värmland med ombyggnadsvågen av sina butiker. Idag var turen kommen till den gamla fina bruksorten Svanskog, belägen mellan Säffle och Värmlandsnäs, att få en Lilla Coop till samhället.

Margot Berger och Lena Svanström från butiksrådet tillsammans med butikschef Lisbeth Svensson och Erika Lund gläds åt Lilla Coop i Svanskog. (Foto; Coop Värmland, fri användning)

• Butiken betyder så mycket för en liten bygd som Svanskog, säger butikschefen Lisbeth Svensson. Förutom att vi är en viktig social mötesplats ger vi också bygden betydelsefull service som ombud för PostNord, ATG, Svenska Spel, paketutlämning och för Systembolaget.

Inre och yttre omställning
Lilla Coop Svanskog har renodlat sortimentet efter ortens behov där man lägger ett stort fokus på färskvaror, ekologiska och inte minst lokalt producerade varor. Dessutom har det möblerats om i butiken och ramat in det hela med ny inre och yttre miljö. I samband med dagens premiär byttes också namnet till Lilla Coop – kort och gott.

• Tack vare omställningen kommer vi att få betydligt bättre förutsättningar att bli ännu vassare på maten. Vi är övertygade att köptroheten kommer att öka ytterligare så att Svanskog har en butik kvar i bygden i många år, menar Lisbeth.

Coop Värmland delar Lisbeths framtidstro.

• Jag är övertygad om att vår satsning i Svanskog kommer att bli lika framgångsrik som på alla andra ställen vi ställt om under året, avslutar Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

För ytterligare fakta; se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information; Kontakta butikschef Lisbeth Svensson, tfn; 072-222 15 13, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 79