Efterlängtad nypremiär för Coop Extra Filipstad.

Under fredagen var det nyöppning för nya, fräscha Coop Extra Filipstad efter en ombyggnad som framförallt gör butiken mer välkomnande och lättillgänglig. Detta uppmärksammades med bjudningar, erbjudanden och allehanda jippon.

Mikael Nilsson butikschef och Maria Dahl säljchef är mycket nöjda med nya Coop Extra Filipstad. (Foto; NWT)

– Det känns jättekul att erbjuda en ny och fräsch butik här i Filipstad, säger butikschef Mikael Nilsson. Nypremiärens första timmar ser väldigt bra ut med många uppskattande och uppmuntrande tillrop från våra kunder.

Fokus på färskvaror och snabbmat
Butiken har anpassat ytorna för att skapa en bättre överblick och en ökad tillgänglighet. Stora delar av inredningen har bytts ut, butiken har möblerats om samtidigt som man satsar att bredda utbudet av snabbmat, bl.a. med en helt ny salladsbar. För att ytterligare förstärka färskvaruprofilen har blommorna flyttats utanför kassalinjen.

– Det känns jättebra att kunna erbjuda ytterligare en ny och fräsch butik. Tack vare ombyggnaden har vi bättre förutsättningar för att stärka vår position här i Filipstad, säger Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

– Efter en intensiv ombyggnadsperiod känns det fint att kunna hälsa både nya och gamla kunder välkomna till nya, fräscha Coop Extra Filipstad, avslutar Mikael Nilsson.

För ytterligare fakta; se gärna; www.coopvarmland.se
För ytterligare information; kontakta butikschef Mikael Nilsson, tfn; 072-219 18 98 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02