Fortsatta butikssatsningar för Coop Värmland. Efterlängtad nypremiär för Stora Coop Kristinehamn.

Under assistans av butikschef Marcus Andersson och Coop Värmlands VD Tomas Sjölander klippte stora delar av medarbetarna bandet för nya omställda Stora Coop Kristinehamn.

Stora delar av medarbetarna klippte bandet för den nya butiken.

Efter omställningar eller nyetableringar på orter såsom Vålberg, Munkfors, Lysvik, Norrstrand och Välsviken i Karlstad markerade bandklippningen i Kristinehamn startskottet för ytterligare en omställd butik i Coop Värmlands nya butiksformat. Marcus Andersson är butikschef för Stora Coop Kristinehamn.

• Det känns fantastsikt bra att vi äntligen är klara med vår nya fräscha butik. Nu har vi verkligen fått de rätta verktygen för att ta upp konkurrensen på allvar här i Kristinehamn.

Marcus Andersson (tv) och Tomas Sjölander var mycket belåtna över nya Stora Coop Kristinehamn.

Renodling och utveckling
Nu har Stora Coop Kristinehamn renodlat verksamheten mot dagligvaror med fokus på färskvaror, ekologiska och lokala varor. Hela butiken har ställts om med ny entré, nytt kundvarv, inre och yttre miljö och ny färgsättning. Som kronan på verket är butiken utrustad med en ny imponerande delikatessdisk med inslag av färsk fisk. Butiken är också utrustad med attribut som snabbkassor och Shop-express. I samband med den välbesökta nypremiären bytte också butiken namn till Stora Coop – kort och gott.

• Det är svårt att i ord beskriva vår nya butik, den måste helt enkelt upplevas på plats, säger en märkbart belåten Marcus Andersson samtidigt som han passar på att tillönska både nya och gamla kunder välkomna.

Även Coop Värmlands VD Tomas Sjölanders belåtenhet med föreningens pågående och lyckade butikssatsningar stod inte att ta miste på.

• Det känns härligt att kunna presentera ytterligare en ny och fräsch butik för våra medlemmar. Nu fortsätter vi på fler platser där Hagfors är ett exempel. Omställningsprogrammet är en del av den strategi som styrelsen lagt fast att fokusera på butikerna som är och förblir vår kärnverksamhet, avslutar han.

För ytterligare fakta; Se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information, kontakta Marcus Andersson, butikschef Stora Coop Kristinehamn, tfn; 010-410 90 41, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02