Medarbetarna klippte bandet. Premiär för nya Coop Sunne.

Coop Värmland fortsätter med sin ombyggnadsturné och denna gång är turen kommen till Coop Sunne beläget i vackra Fryksdalen. Stora delar av medarbetarna klippte det symboliska bandet och assisterades av butikschef Anders Wendegård och Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

Stora delar av medarbetarna klippte det symboliska bandet vid premiären för nya Coop Sunne.

– Det har varit en omfattande ombyggnad där det stundtals varit lite stökigt, säger butikschefen Anders Wendegård. Men då vi hela tiden haft ambitionen att ta hand om våra kunder och öppna avdelning för avdelning har det ändå gått smidigt. Med vår nya butik har vi idag förutsättningarna att ta helt nya grepp om handeln i Sunne.

Nysatsningar
Nya Coop Sunne har renodlat verksamheten med fokus på dagligvaror såsom färskvaror, ekologiska och inte minst lokala varor. Butiken har även utrustats med en helt ny förbutik med café, ett komplett butiksbageri, speciella avdelningar för allergiker, veganer och en nysatsning på snabbt och lättlagat såsom plocksallad, färdigmat och smörgåsar med tillhörande drycker inne i butiken.

– Nu kan vi erbjuda en butik som tilltalar de flesta. Förutom att erbjuda bra varor till bra priser med det bästa bemötandet vill vi också bli den naturliga mötesplatsen här i Sunne, menar Anders.

Därutöver har butiken ställts om både ut- och invändigt, bl.a. omdisponering av varuvisningen, delvis nya kylmöbler, ny plats för frukt- och grönt, ny varuvisning för manuella delikatesser och färsk fisk och ny invändig miljö. Butiken har dessutom utrustats med både snabbkassor och Shop-Express. I samband med dagens premiär renodlades också namnet från Coop Extra till Coop.

– Ombyggnaden har verkligen överträffat min och mina medarbetars förväntningar, säger Anders. Nu känns det jättebra och vi hälsar både nya och gamla kunder och medlemmar välkomna till oss.

Även Coop Värmland visar framtidstro med den senaste tidens butiksomställningar.

– Även om Karlstad är ett viktigt handelsområde för en lokal förening, är hela Värmland en viktig handelsplats för Coop Värmland. Det är därför vi satsar på orter som Grums, Hagfors, Kristinehamn, Torsby, Sysslebäck, Svanskog och Sunne, avslutar Tomas Sjölander som är föreningens VD.

Coop Värmlands VD Tomas Sjölander (t.v.) och Coop Sunnes butikschef Anders Wendegård gläds åt den nya butiken i Sunne.

För ytterligare fakta; Se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information; Kontakta butikschef Anders Wendegård, tfn; 010-410 94 01, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02