Medarbetarna klippte bandet. Premiär för nya Coop Torsby.

Efter årets nyöppningar på orter som Grums, Kristinehamn, Hagfors, Molkom och Forshaga fortsätter Coop Värmland med sina butikssatsningar. Denna gång var turen kommen till Torsby där stora delar av medarbetarna, assisterade av butikschefen Hans-Olov Mårtensson och Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, klippte bandet för den nya och fräscha butiken under profilen Coop.

• Trots en ökad konkurrens har vi fått många nya kunder under den sista tiden, säger butikschefen Hans-Olov Mårtensson. Med vår nya butik har vi alla förutsättningar att ta helt nya grepp om handeln i Torsby.

Medarbetarna klippte bandet för nya Coop Torsby.

Inre och yttre omställning
Nya Coop Torsby har renodlat verksamheten mot dagligvaror med fokus på färskvaror, ekologiska och inte minst lokala varor. Dessutom har butiken ställts om både ut- och invändigt, bl.a. med omdisponering av varuvisningen, ny plats för frukt- och grönt, ny invändig miljö och dessutom med både snabbkassor och Shop-express. I samband med dagens premiär byttes namnet till Coop – kort och gott.

• Ombyggnaden har verkligen överträffat både min och mina medarbetares förväntningar, menar Hans-Olov. Nu känns det jättebra och vi ser verkligen framtiden an med tillförsikt.

Coop Värmlands VD Tomas Sjölander (tv.) och Coop Torsbys butikschef Hans-Olov Mårtensson var mycket nöjda med den nya butiken.

Även Coop Värmland visar framtidstro med den senaste tidens butiksomställningar.

• Även om Karlstad är ett viktigt handelsområde för en lokal förening, är hela Värmland en viktig handelsplats för Coop Värmland. Det är därför vi satsar på orter som Grums, Hagfors, Kristinehamn och Torsby, avslutar Tomas Sjölander som är föreningens VD.

För ytterligare fakta; se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information, kontakta Hans-Olov Mårtensson, butikschef Coop Torsby, tfn; 0560-632 00 eller Coop Värmlands VD Tomas Sjölander tfn; 010-410 81 79.