Nyval på Coop Värmlands föreningsstämma; Charlotta Stenson och Leif Eriksson till Coop Värmlands styrelse

Under förra veckans föreningsstämma beslutade ägarombuden att välja in Charlotta Stenson och Leif Eriksson till Coop Värmlands styrelse.  Både Charlotta och Leif har erfarenheter bl.a. från dagligvaruhandel och varumärkesbyggande.

Bild; Leif Eriksson och Charlotta Stenson är nyvalda i Coop Värmlands styrelse. (Foto; Simone Syversson. Fri användning)

Charlotta Stenson har en lång erfarenhet från företag som Löfbergs, Ericsson och som egen företagare. Idag jobbar hon som VD och delägare för Karlstadbaserade Bulldozer kommunikationsbyrå.

• Jag brinner för Värmland och hoppas verkligen att kunna bidra till Coop Värmlands framtida resa. Det är värt att värna om en förening som verkar över hela Värmland med ambitionen att ge bra service för alla värmlänningar.

Leif Eriksson har en bakgrund inom dagligvaruhandeln, både från ICA, Lidl och Netto, bl.a. som butikschef. Idag jobbar Leif som egen företagare och delägare i Fastighetsgruppen Väst AB.

• Coop Värmland genomgår en spännande förändringsresa och jag ser verkligen fram mot att få bidra med min kunskap för att vi ska klara av det vi står inför. Tillsammans ska vi bygga en stark förening som värnar om hela Värmland, säger Leif Eriksson.

Tomas Sjölander är VD för Coop Värmland och är nöjd med ägarombudens beslut.

• Vi är glada för att tillföra ytterligare unika kompetenser till föreningens styrelse. Både Charlotta och Leif har de erfarenheter som krävs i en idéburen organisation som vår, avslutar Tomas.

Övriga fakta; Charlotta och Leif ersätter Leif Olsson och Christina Lundqvist som avböjt omval. Övriga i styrelsen är Ann-Kristine Johansson som ordförande samt Olle Eriksson, Erik A Eriksson, Lena Larsson och Johan Samuelsson som ledamöter. Fackliga representanter är Kent Jansson och Linda Pettersson.

Övrig information; kontakta Charlotta Stenson, tfn; 054-4000 358, Leif Eriksson, tfn; 054-80 00 01, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02