Sveriges nöjdaste Coopkunder finns i Högboda!

Varje månad mäter Coop Sverige hur nöjda kunderna är med landets 376 Coopbutiker. Mätningen genomförs genom att ett antal slumpvist utvalda kunder över hela landet betygsätter sin egen butik genom en enkät som kallas för kallas för nöjd kundindex. Resultatet för januari till mars 2020 visade att Coop Högboda har landets nöjdaste Coopkunder.

Bild;  Roger Arvidsson (f.v.)och Evelyn Vång från Coop Högboda tar stolt emot diplomet om Sveriges nöjdaste Coopkunder av Coop Värmlands VD Tomas Sjölander. (Foto; Coop Värmland, fri användning)

• Det känns fantastiskt kul, säger Roger Arvidsson som är butikschef i Coop Högboda. Kundmötet har alltid varit viktigt för oss i Högboda och detta känns verkligen som ett kvitto på vårt arbete de senaste åren.

Utbildning i kundmötet
I början av 2019 drog Coop Värmland, tillsammans med Coop Sverige, igång ett stort och gemensamt utbildningsprogram för att utveckla kundmötet i butik. En utbildning som samtliga medarbetare fått genomgå och som fortfarande pågår. Målet att erbjuda branschens bästa kundmöte redan 2021.

• Vi ser detta som ett mycket viktigt initiativ där många av våra butiker har gjort fantastiska förbättringar, säger Coop Värmlands VD Tomas Sjölander. I ett serviceyrke som vårt är våra medarbetares kompetens och bemötande av största vikt hur vi kommer att lyckas i en allt tuffare konkurrens.

Förutom Coop Högbodas topplacering lyckades även Coop Lysvik att placera sig som nummer tre i listan över landets nöjdaste Coopkunder. Något som enligt Tomas Sjölander är ytterligare ett tecken på att utbildningssatsningen burit frukt.

• Två butiker i topp tre när det gäller Sveriges nöjdaste Coopkunder är inte illa, avslutar Tomas Sjölander.

För ytterligare information; kontakta Roger Arvidsson, butikschef Coop Högboda, tfn; 072-203 39 10, Tomas Sjölander, VD Coop Värmland, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02