Tobias tar över på Stora Coop Kristinehamn

Nu står klart att det blir Tobias Andersson som tar över rollen som butikschef för Stora Coop i Kristinehamn. Han efterträder Marcus Andersson som gått vidare till nya utmaningar inom Coop Värmland.

Tobias, som är 30 år, har en bred erfarenhet från olika ledande befattningar inom detaljhandeln.  Bland annat har Tobias varit chef på ett antal platser inom Jyskkoncernen och senast kommer han från en tjänst som butikschef på Jem & Fix i Karlskoga. Och i månadsskiftet november-december tar han alltså över stafettpinnen som butikschef för Stora Coop Kristinehamn.

• Att gå vidare till nya utmaningar känns jättebra, säger Tobias. Dessutom jobbar Stora Coop Kristinehamn med mat som de flesta har en relation till och det känns jättekul.

Vad som står överst på prioritetslistan tycker Tobias är det för tidigt att gå in på.

• Jag har blivit utlovad ett fullspäckat introduktionsprogram där jag ska få träffa kollegor inom Coop Värmland och inte minst medarbetarna på butiken. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att skapa en ännu bättre mötesplats för våra kunder.

För Coop Värmland är Kristinehamn en viktig handelsort

• Stora Coop Kristinehamn är en av de 25 butiker som vi ställt om till de nya och framgångsrika formaten samtidigt vi tillfört området ny och viktig handel. Därför är jag övertygad om att Tobias och hans medarbetare verkligen kommer att flytta fram våra positioner ytterligare, avslutar Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

För ytterligare fakta; Se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information; Kontakta Tobias Andersson, tfn; 070-214 48 80, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02