Ytterligare en Coop Extra blir Coop. Coop Värmland bygger om i Sunne.

Efter den senaste tidens intensiva ombyggnadsvåg med omställningar av 26 butiker fortsätter Coop Värmland förnyelsen av butiksnätet. Denna gång är turen kommen till Sunne i vackra Fryksdalen. Butiken kommer att göras om både ut- och invändigt för att benämnas som Coop – kort och gott.

Butikschef Anders Wendegård (i mitten) tillsammans med medarbetare inför ombyggnaden av Coop Extra Sunne.

• Coop har av tradition alltid haft en stark och stabil ställning här i Sunne, säger butikschef Anders Wendegård. Med hjälp av ombyggnaden kommer vi i en nära framtid att ta butiken mot helt nya höjder.

Fokus på färskvaror
Butiken kommer att ställas om både ut- och invändigt bl.a. med omdisponering av varuvisningen, ny plats för frukt- och grönt, ny inre och yttre miljö, butiksbageri, salladsbar och inte minst med både snabbkassor och shop-express. Ombyggnaden beräknas att vara klar i slutet av mars då man kommer att fira butiken med en festlig nypremiär.

• Vi kommer att ha öppet precis som vanligt under hela ombyggnadstiden och i slutet av mars kommer vi att fira den nya butiken med en riktig fest för hela Fryksdalen. Detta kommer att bli riktigt roligt både för oss och för kunderna, utlovar Anders.

Även från Coop Värmlands sida ser man fram mot den nya butiken.

• Satsningen är ytterligare ett konkret led i den strategi som styrelsen lagt fast att vi ska ha Värmlands bästa dagligvarubutiker. Efter de positiva erfarenheter vi haft sedan tidigare omställningar känns det jättebra att vara igång även i Sunne, avslutar Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

För ytterligare fakta; Se gärna; www.coopvarmland.se

För ytterligare information; Kontakta butikschef Anders Wendegård, tfn; 010-410 94 01, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02