Cecilia Victoria Kärrberg och Karin Vangstad är nyvalda till Coop Värmlands styrelse

Gårdagens föreningsstämma beslutade att välja Cecilia Victoria Kärrberg och Karin Vangstad till Coop Värmlands styrelse. Både Victoria och Karin har erfarenhet av entreprenörskap, styrelsearbete, ledarskap och marknadskommunikation.

• Coop Värmland är mitt inne i en utmanande resultatresa och därför är jag glad att vi tillförs ytterligare kompetenser i det arbetet, säger Coop Värmlands styrelseordförande Håkan Thorell.

Erfarenhet och kompetens
Cecilia Victoria Kärrberg startade tidigt sitt första företag och var en av landets första sociala mediakonsulter. Sedan några år tillbaka driver hon tillsammans med en kollega en podcast ”Digitalsnack” – en podcast som snabbt blev den största i Sverige inom sin genre.

• Jag ser fram emot att bidra och medverka till att Coop Värmland och den kooperativa företagsformen kan spridas till fler åldersgrupper, säger Cecilia Victoria Kärrberg.

Karin Vangstad har en mångårig erfarenhet av affärsutveckling, entreprenörskap och ledarskap inom många områden. Karin har bland annat varit verksam inom Qtym med bemanning, rekrytering och outsourcing och har också som ansvarig utvecklat Visit Värmland som på olika sätt hjälpt till att sätta Värmland på turistkartan.

• Coop Värmland är en av Värmlands enskilt största arbetsgivare och betyder mycket för regionens framtida tillväxt, menar Karin Vangstad. Den kooperativa företagsformen entusiasmerar och berör många och jag är övertygad om att jag kan vara med att bidra att ta föreningen ett steg vidare.

Därutöver omvaldes Håkan Thorell till styrelseordförande, Charlotta Stensson till ledamot och Patrik Hjelte ingår sedan tidigare i styrelsen. Fackliga representanter är Kent Jansson och Linda Pettersson. Johan Samuelsson och Olle Eriksson har avböjt omval.

• Vi har en bra sammansättning i styrelsen med bred regional förankring och inte minst en suverän mix av erfarenheter, jämställdhetsperspektiv och kunskaper. Vi har skapat ytterligare förutsättningar i resultatresan för en lönsam förening som är lyhörd och står nära sina medlemmar och ägare, avslutar Coop Värmlands styrelseordförande Håkan Thorell.

För ytterligare information, kontakta Karin Vangstad, tfn; 070-649 28 56, Cecilia Victoria Kärrberg, tfn; 073-540 22 87, Håkan Thorell, tfn; 070-576 67 31 eller Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02